söndag 30 mars 2008

Klänningen

Bild från stureplan.se

Min klänning sydde jag en kväll då jag skulle på en Mode-middag, kollade lite närmare på inbjudan samma dag och såg att det stod, dress code: "uppklätt till tänderna" shitt pomfritt! Så då gjorde jag klänningen och bältet och det blev ju riktigt bra!

Elin Kling ringde mig några dagar innan och hade ingen klänning till sin 25-års middag. Hon ville låna min kläning och jag är ju inte den som är den, så visst sa jag. En riktig räddare in nöden den där dressen!

Lite roligt, min mormor såg att jag hade haft den klänningen på mig så hon ringde mig och frågade:

Mormor:
-Är inte det där den där sjalen jag köpte i när jag var i Indien för länge sedan?

Jag:
-Jo det är det!

Mormor:
-Ja, jag tyckte vel att jag kände igen tyget!

Min mormor är en riktig haj på internet och Stureplan.

Inga kommentarer: