tisdag 26 augusti 2008

God morgon Stockholm


Vad gör man när tankarna är ett ända stort virrvarr av förvirring?

Alla mina planer går åt skogen och här står jag nu kvar, utan ett skit. Trots det känner jag mig lycklig. Stressen kryper mig längre och längre in på skinnet, vad fan ska jag göra!?

Vet inget som känns direkt lockande, självklart finns där några utvägar som jag antar skulle fungera som en nödlösning. Det var inte så här jag hade planerat det, livet som 21 åring. Det ända jag önskar är att jag vet vad jag faktiskt vill göra och jobba med, allt skulle vara så mycket enklare då. Att smida en plan. Att faktiskt trivas i kalla hemska Sverige skulle också underlätta, antar att livet inte ska vara så lätt, då försvinner liksom spänningen med allt. 

Någon sa till mig igår, oftast när man inte har en aning om vad man ska göra och inte gör någonting alls, är då det kommer upp något riktigt bra. 

Jag hoppas det... Tänker inte vänta på att det där perfekta ska komma men visst skulle det vara skönt om det nu var så. 

Jag fortsätter köpa mina trisslotter och hänga på mig mina lyckohalsband ett tag till.

Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla gumman ta det lugnt din tid kommer. Varför så bråttom? Slappna av och ta emot när det är dags. Det är det som är "hemligheten". Du är ju så ung och har all tid i världen att hitta det du vill göra.
Kram från en som vet