måndag 4 augusti 2008

Hej hopp gummisnopp


Nu ligger vi i sängen, jag och Dada, som ett gammalt par ligger vi här och turas om med datorn. Om vart annat som jag försöker sova och läsa lite bok, fortfarande Nicole Richies.. Glömde nämligen den på hotellet i LA och var tvungen till att köpa en ny.. 

Klockan står på 03.30.. Planet lyfter kl 06.30. Vi är packade och klara för Stockholm. Ska bli skönt att komma hem, lika skönt att veta att man är hemma i mindre än 24h. Hinner perfekt med en date och en natt på Soap och Lab. För 07.45 går planet till Ibiza. Oj vad jag längtar, för oj vad bra det kommer bli. 

Läser just nu Rebeccas, Isabels och någon Lazy Girls bloggar frenetiskt då de är där och jag tänker att jag ska glida lite på deras kunskap om Ibiza, som t ex att det finns en Hippie marknad... 

Som ni hör är jag redan på Ibiza, ja i tankarna i alla fall.

Ni kanske vill höra lite mer om Milano innan jag lämnar denna stad. Jag har än en gång kommit på varför jag inte riktigt gillar den här staden, hade glömt det. 

Nr 1. Det finns inga hängvänliga ställen när det är ca 35 graders värme och fruktansvärt kvavt eller det finns inga hängvänliga ställen när det regnar och är kallt heller. Det finns inga som helst mysiga cafeér med stora soffor. (Vi hittade ett med soffor men där fick man inte ha fötterna i soffan, sugit och allt var dåligt)

Nr2. Det finns ingen som helst stans att bada och sola.

Nr.3 I augusti går ALLA på semester här och allt stänger, det dör så att säga ut.

Idag har vi ändå ätit lunch och druckit juice på en juice bar högst upp på La Rinachente piano 7 för att vara exakt. Utöver det har vi kollat två filmer, Mamma Mia och Hancock, sevärda!


Upplägget på Ibiza då, kommer spendera de första dagarna på den norra delen för sol, bad och softing, på fredag åker vi till den södra delen och slår klackarna i taket. Men mest av allt kommer vi slå klackarna i taken den 10:e augusti för då fyller jag år, 21 år. Sedan kommer vi sitta sjukt bakis på planet hem dagen därpå. 

Efter det mina vänner är nog min sommar slut och jag ska komma tillbaks till verkligheten, fast leva kvar i min bubbla ska jag nog alltid göra. Livet blir lite roligare då. Förresten verkar det se rätt ljust ut på LA fronten. 

Tjingeling

Inga kommentarer: